A new article is online in which I sharpen my perspective on dementia and outline dementia as one end and spiritual awakening as the other end of the human spectrum of consciousness.
From my perspective on human consciousness, I understand dementia as the other side of (spiritual) awakening. It is consciousness that falls asleep, it is the gradual transition into an increasingly expansive unconscious emptiness. And there are various reasons, triggers and also expressions of the path into the unconscious emptiness - and so there are also different forms of dementia, just as there are many different triggers, expressions and depths of awakening.
Ein neuer Artikel ist online, in dem ich meine Perspektive auf Demenz zuspitze und Demenz als das eine Ende und das spirituelle Erwachen als das andere Ende des menschlichen Bewusstseinsspektrums skizziere:
Aus meiner Perspektive auf das menschliche Bewusstsein verstehe ich Demenz als die andere Seite des (spirituellen) Erwachens. Es ist Bewusstsein, das einschläft, es ist das allmähliche Übergehen in eine sich immer weiter ausbreitende unbewusste Leere. Und es gibt verschiedene Gründe, Auslöser und auch Ausprägungen des Weges in die unbewusste Leere - und so gibt es auch verschiedene Demenzformen, ebenso wie es auch viele unterschiedliche Auslöser, Ausdrucksformen und Tiefen des Erwachens gibt.
Mehr hier.